با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ تحقق تک نوبتی‌شدن مدارس در گرو نظام جدید آموزشی
زیارت عاشورا

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان علیرضا زرافشان،  از احتمال تک نوبته‌شدن مدارس با توجه به تغییرات نظام آموزشی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به سیستم 3-3-6 در سال 94-95 در دوره اول متوسطه که پایه هفتم، هشتم و نهم را شامل می‌شود و در سال جاری پایه نهم اضافه خواهد‌شد و جمعیت این دوره به سه میلیون و 50 هزار نفر افزایش می‌یابد و این افزایش حدود یک میلیون نفری فضا و نیروی انسانی بیشتری را طلب می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به محاسبات به عمل آمده، به شانزده هزار و 800 کلاس نیاز داریم تا فضای آموزشی لازم را برای دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه که در واقع در مراحل پایانی آموزش عمومی هستند، تامین کنیم.
زرافشان در ادامه گفت: در سال تحصیلی 94-95 در دوره دوم متوسطه هنوز پایه دهم را نداریم در نتیجه کمبود جمعیت دانش‌آموزی را در این مقطع شاهد خواهیم بود که به دنبال آن تعدادی کلاس خالی را هم در پی داشت.
برنامه‌های انجام شده برای تک نوبتی شدن
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به توزیع نا‌متناسب جمعیت دانش‌آموزی در دو دوره متوسطه، می‌توان از فضای خالی آموزشی بدون استفاده، نهایت بهره را برد و برای دوره‌ای که دچار تراکم دانش‌آموز هستند، به کار گرفت که با این روش بسیاری از مدارس تک‌نوبته خواهند شد که این امر در ارتقای سطح آموزشی هم تاثیر بسزایی دارد.
گفتنی است این فضاهای خالی در سطح ملی برآورده شده است و همین مسئله عاملی است که حذف دو‌ نوبته شدن مدارس قطعی نشود و شرایط منطقه و تعداد دانش‌آموزان از لحاظ پراکندگی، یکی از عوامل محدودکننده، تک‌نوبته شدن تمامی مدارس باشد.


با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 10:51 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |